Raimonda Paula pirmā autorkoncerta afiša
Par februāra Mēneša priekšmetu izvēlēta afiša, kura liecina, ka pirms 50 gadiem, 1967. gada 26. februārī, Filharmonijas koncertzālē noticis Raimonda Paula pirmais autorkoncerts.
Šajā laikā Raimonds Pauls jau ir Rīgas Estrādes orķestra (REO) mākslinieciskais vadītājs un galvenais diriģents, taču koncertā viņš uzstājas nevis ar REO, bet gan instrumentālu ansambli. Vakara pirmajā daļā skan cikli džeza ansamblim – “Iespaidi”, “Dienvidu akvareļi”, “Kalnu skices” un improvizācijas latviešu tautas dziesmu garā. Raimonds Pauls tos atskaņo kopā ar bundzinieku Haraldu Brando un kontrabasistu Aivaru Zītaru, vienā no cikliem spēlē arī saksofonists Raimonds Raubiško. Koncerta otrajā daļā Raimonda Paula dziesmas dzied REO solisti Sallija Landaua, Margarita Vilcāne, Zdzislavs Romanovskis, Ojārs Grīnbergs un sieviešu vokālais ansamblis. Pavadošo sastāvu papildina ģitāristi Antons Kaledo un Alvils Zariņš, kontrabasists Aivars Timšs un bundzinieks Gunārs Gailītis. Programmu vada Genoveva Skangale. Par to, cik uzmanīgi leģendārais filharmonijas direktors Filips Šveiniks organizē šo koncertu, liecina tas, ka muzikologs Pēteris Pečerskis pieaicināts teikt ievadvārdus. Viņa uzdevums ir izskaidrot koncertā sagaidāmās novitātes, jo pirmoreiz filharmonijā džezs skan kā koncertmūzika.
Jāatzīmē, ka uz koncerta afišas nav neviena vārda par džezu, te rakstīts – “programmā instrumentāli skaņdarbi un dziesmas”. Dienu pirms koncerta laikrakstā “Literatūra un Māksla” publicēta intervija “Par Raimondu Paulu un džezu”. Tā sākas ar zīmīgiem vārdiem: “Raimonda Paula daiļrade – estrādes dziesmas un džeza skaņdarbi, viņa kā atskaņotāja savdabīgais klavierspēles stils saista arvien plašāku klausītāju uzmanību”. Tolaik vēl vajadzēja pierādīt, ka džezs nav nekas nosodāms. Tāpēc Raimonds Pauls intervijā saka: “Īstenībā džeza mūzika jau sen kļuvusi par starptautisku mākslu un sekmīgi attīstās sociālistiskajās valstīs, turklāt pa citiem ceļiem, nekā ASV. Pēdējā laikā stāvoklis uzlabojies, par ko liecina arī man dotā iespēja sarīkot autorkoncertu, kurā džeza žanriem būs nozīmīga vieta.”
Pirmais Raimonda Paula autorkoncerts izrādās veiksmīgs – zāle izpārdota, recenzijas atzinīgas. Viss 1967. gads viņa radošajā biogrāfijā bijis nozīmīgs: uzņemts Komponistu savienībā, sarīkojis pirmo autorkoncertu, saņem Nopelniem bagātā mākslas darbinieka goda nosaukumu. Šajā gadā Raimonds Pauls maina REO sastāvu, pievienojot ģitāras, sacer savu pirmo megahitu “Mežrozīte” ar Alfrēda Krūkļa vārdiem. Sācies Raimonda Paula popularitātes ceļš pretī patiesai, pelnītai slavai.