Raimonda Tigula plate

Rakstniecības un mūzikas muzeja oktobra mēneša priekšmets – Raimonda Tigula plate “Moonlight sound design” (“Mēnesgaismas skaņas dizains”).
Dzejas rindas Raimonda Tigula rokrakstā, kas ir pamatā kora dziesmai ar tādu pašu nosaukumu “Moonlight Sound Design”.

Rakstniecības un mūzikas muzeja oktobra mēneša priekšmets ir komponista un producenta Raimonda Tigula plate “Moonlight Sound Design” (“Mēnesgaismas skaņas dizains”).

“Esmu sapratis, ka es racionāli nestrādāju nemaz. Tā ir mūzika, kurā horizonts satiekas ar vertikāli, brīdis, kad es varu par skaņdarbu teikt — jā, tas ir noticis, un tas ir tas, ko es esmu gribējis sasniegt. Kad horizonts satiekas ar vertikāli, tad veidojas krusts, un tad ir tā, ka neko ne pielikt, ne atņemt,” tā par savu skaņdarba radīšanas brīdi saka komponists.

“Moonlight Sound Design” (1999) ir pirmais Raimonda Tigula albums, kurš iekarojis pasaules klausītāju ausis. Pirmais, kas tika izdots vinila un CD formātā, turklāt to paveica vācu kulta deju mūzikas izdevniecība ZYX Music.

Albumam ir būtiska loma latviešu elektroniskās mūzikas vēsturē. Tajā komponists ir izvēlējies nevis kopēt pasaules mūzikas piemērus, bet atklāt latviski unikālo skanējumu. Laikā no 2000. gada albums “Moonlight Sound Design” tiražēts vairāk nekā 20 mūzikas izlasēs Vācijā, Šveicē un Beniluksa valstīs.

Albumā ir arī Raimonda Tigula dzejas rindas, kas vēlāk kalpoja par pamatu kora dziesmai ar tādu pašu nosaukumu “Moonlight Sound Design”.

Ar to saistīts dziļi personīgs stāsts:

Tur ir tik daudz mistisku sakritību. Tur ir tik daudz zaudējuma sāpju, kas joprojām nav mani atlaidušas. Māris Sirmais mani uzrunāja uzrakstīt kora “Kamēr” “Mēnessdziesmu” ciklam. Es atradu dzejoli, kuru pirms gadiem biju rakstījis tēvam.”

Pēc neatkarības atgūšanas Raimonda Tigula tēvs bija izlēmis aiziet no valsts darba un dzimtajās mājās “Mūrniekos” uzsākt saimniecību. 1996. gadā Raimonds jau bija uzsācis kompozīcijas studijas Mūzikas akadēmijā, vasaras pavadot tēva mājās. Augustā tēvs aicinājis Raimondu pavadīt laiku kopā, kaut kur aizbraukt. Tā kā tovasar bija paredzēts brauciens uz Oslo, tas bija jāatliek. Vēl uz prāmja starp Tallinu un Stokholmu, abi sirsnīgi sazvanās. Kad Raimonds atgriezies mājās, pārsteigums bijis lielais mašīnu skaits mājas pagalmā, – tēvs bija aizdevies mūžībā, un kopīgais izbrauciens tā arī paliek nepiepildīts. Šajās sajūtās arī top dziesmas teksts.

Raimonds Tiguls dzimis 1972. gada 5. decembrī Talsos. Beidzis Talsu bērnu mūzikas skolu, kur mācījies klavieru klasē (1980–1988), un Ventspils mūzikas vidusskolas mūzikas teorijas nodaļu (1988–1992). Studējis kompozīciju JVLMA pie Pētera Plakida (1992–1995).

Atpazīstamību guvis kā ambientās un elektroniskās mūzikas pārstāvis, vairāku CD autors un producents, komponējis teātra un kino mūziku. Latvijā plašāk pazīstams kā daudzsēriju filmas “Likteņa līdumnieki” skaņu celiņa autors. Idejas autors un organizators Ārpasaules mūzikas koncertiem Tiguļkalnā, Talsos.

Saņēmis vairākas Mūzikas ierakstu gada balvas — 2006. gadā nominācijā “Labākais mūsdienu tautas mūzikas albums” (par albumu “Zils. Balts. Zaļš.”), savukārt nominācijā “Labākais instrumentālās, filmu vai teātra mūzikas albums” saņēmis balvu gan 2006. (“Zils. Balts. Zaļš.”), gan 2003. gadā par albumu “Bay Lounge”. Vairāku populāru Dziesmu un deju svētku skaņdarbu mūzikas autors. Kā viens no karjeras spilgtākajiem panākumiem ir līgums ar mūzikas izdevēju “ECS Publishing Group” Amerikā un 2018. gadā skaņdarba “Moonlight Sound Design” atskaņošana, Carnegie Hall, Ņujorkā ar komponista piedalīšanos.