Zīmols, logotips un identitāte

Domājot par zīmola krāsu, kā pamattoni izvēlējos zīmoga krāsu, jo tā kopš pirmsākumiem ir muzeja priekšmetu piederības vienojošais elements. Pētot muzejā sastopamās zīmogkrāsu nianses, nonācu pie RMM violetā toņa – kas veidojās kā simbioze starp dažādos laikos zīmogam lietotām krāsām. Zīmola atbalstošās krāsas – zelts (domājot par tautas bagātībām), sudrabs (godinot vēsturisko melnbalto fotomateriālu estētiku) un brūnā (atgādinot par mūsu zemi kā pamatu un platformu turpmākajai attīstībai), – visas šīs krāsas ir tuvas arī kopējai latviešu nacionālajai vizuālajai identitātei.

#Muzejs2022

Rakstniecības un mūzikas muzeja topošās mājvietas Mārstaļu ielā 6 skatlogus sāk apdzīvot foto stāsti, kuri iesilda jauno muzeja atrašanās vietu Vecrīgā, veidojot saikni starp laikmetīgo un senatnīgo, uzrunājot potenciālos muzeja apmeklētājus un ieskicējot muzeja gaidāmās ekspozīcijas koncepta virzienu. Pirmā savu radīšanas stāstu ar saukli “Radīt ir Dievišķa griba”…

Kad muzejs kļūst par apmeklētāju

Kamēr Rakstniecības un mūzikas muzejs vēl tikai gaida pārcelšanos uz savām jaunajām telpām, viens no veidiem, kā turpinās satikšanās ar sabiedrību, ir izglītojošais darbs. Mēs, nodarbību vadītāji, itin bieži kārtojam somas, sēžamies mašīnā un mērojam īsākus vai garākus ceļus uz Latvijas skolām. Ceļojošajās nodarbībās muzejs pats kļūst par apmeklētāju. Manuprāt,…

Mans nams ir miera un īstas brīvības nams*

2019. gadu Rakstniecības un mūzikas muzejs sāk ar jaunas muzeja vēstures lappuses atvēršanu. Pēc ilgi gaidītās un nepiepildītās Pils laukuma 2 ēkas rekonstrukcijas esam pieņēmuši izaicinājumu veidot muzeja ekspozīciju un izstāžu telpu jaunā mājvietā – Mārstaļu ielā 6. Muzeju un to ēku attiecību modeļi var būt dažādi. Ir memoriālās mājas…

Bezgalīgā telpa starp iedomāto un iespējamo

Vitāls zīmols ir iedvesmojoša un zinātkāra personība, kas spēj savienot sevī tradicionālās muzeja kultūras vērtības, emocionālo inteliģenci, mērķauditorijas pieredzi un spēju jēgpilni iesaistīties sabiedrības aktuālajās norisēs. Tādēļ par zīmola estētisko un saturisko spēku var spriest ne tikai pēc ārējā tēla un vizuālās atpazīstamības, bet arī muzeja apmeklētāju degsmes un vēlmes atgriezties tajā vairākkārt